poniedziałek, 29 lipca 2013

Wegańskie ciasto rodem z Karaibów (z bananami i pomarańczą) + pomóż mi w wygranej ;-)

Tak, tak, nie mylicie się, nie było mnie tu sto lat. Co takiego robiłam? Pytanie powinno raczej brzmieć: czego NIE robiłam. To był bardzo trudny rok studiów, nie tylko z powodu znacznie większej liczby zajęć, ale również dlatego, że moje koncertowe wojaże po całej Polsce wyczerpują czas i pieniądze, a nawet psychikę. Dodajmy do tego (oczywiście!) problemy współlokatorskie i już mamy mini-wstęp do koszmaru. Gotować nawet mi się nie chciało, zupełnie straciłam entuzjazm. Ale koniec tego dobrego, pora wracać do roboty i liczyć na to, że zupełnie nie zabiłam swojego bloga. Może jeszcze ktoś tu zajrzy?

Dziś proponuję - a jakże!- ciasto. Ale ciasto nietypowe, bo robiłam je już 3 razy, za każdym razem z małymi zmianami i zawsze wychodziło i było pyszne. Co więcej, testowałam je na ludziach. Jedli. I to ze smakiem. 

Z ciekawości, czy się uda, przekombinowałam to wegańskie ciasto karaibskie. Oczywiście, że się da.

A teraz nota na marginesie: czy ktoś z Was ma ochotę wesprzeć moją nędzną osobę, mnie zabiedzoną Anię w konkursie? Jeśli tak, to bardzo proszę o głos wszystkie osoby pełnoletnie i posiadające konto na Facebooku. To nic nie kosztuje, a ja mam szansę zobaczyć swój ulubiony zespół.
http://apps.facebook.com/lech_pozytywnie/profil_fb/46593/


  • 2 szklanki mąki pełnoziarnistej orkiszowej
  • 1.5 łyżeczki sody i 0.5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • ok. 2 łyżeczek przyprawy do piernika (może być więcej, może być mniej)
  • 1/3 szklanki cukru brązowego
  • 1 szklanka domowego mleka kokosowego
  • 100 ml oleju 
  • 3 banany
  • 100 g ananasa z puszki (można pominąć)
  • garść posiekanych orzechów włoskich (można pominąć)
  • sok i skórka z jednej sparzonej pomarańczy  
W blenderze miksujemy mleko, banany, olej i cukier.
W misce mieszamy suche składniki, dorzucamy do nich skórkę pomarańczy i orzechy. Powoli dodajemy mokrą mieszankę do suchej i cały czas mieszamy do połączenia składników. Na koniec dodajemy pokrojonego w drobną kosteczkę ananasa i gotowe. Ciasto wlewamy do kwadratowej lub okrągłej foremki i polewamy wierzch sokiem pomarańczowym.

Pieczemy ok. 40 min. w piekarniku w temp. 180 stopni.
 
 

1 komentarz: