czwartek, 18 czerwca 2015

Krucha tarta z sosem ziemniaczano-pomidorowym i pieczarkami

Jak Wam mija czerwiec? U mnie trwa szaleństwo, zwane sesją, na szczęście w tym roku mam niebywałą motywację do działania (ech, miłość) i staram się unosić na powierzchni i dawać radę. Wychodzi całkiem nieźle, oceny oscylują co najmniej wokół 4,0. Ponadto dostałam pracę. Żyć, nie umierać!

Sezon na tarty w mojej kuchni rozpoczęłam kilka tygodni temu. Ta jest jedną z najpyszniejszych propozycji. Ciasto idealnie kruche, sos serowo-ciągnący, a pieczarki dodają jej świetnego, grzybowego aromatu. 



Krucha tarta z sosem ziemniaczano-pomidorowym i pieczarkami (inspirowana tym)
składniki na spód:
  • 150 g mąki
  • 70 g margaryny wegańskiej
  • kilka łyżek zimnej wody
  • pół łyżeczki soli morskiej
Z ww składników zagniatamy szybko jednolite ciasto i umieszczamy je w lodówce na pół godziny.

sos:
  • 4 średnie ziemniaki
  • 3 ząbki czosnku
  • kilkanaście liści świeżej bazylii (im więcej, tym lepiej)
  • 6-8 szt. pomidorów suszonych z zalewy
  • + pieczarki (dowolna ilość, kilka sztuk), uduszone na małej ilości tłuszczu na patelni 
Ziemniaki obieramy i gotujemy w lekko osolonej wodzie. Po odcedzeniu miksujemy z pomidorami, bazylią i posiekanym czosnkiem. 
Spód podpiekamy ok. 10-15 min. w temp. 200 stopni, wykładamy na niego sos oraz uduszone pieczarki. Pieczemy jeszcze 10-15 min. 




5 komentarzy:

  1. Świetna tarta i świetny sos do niej!

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda pysznie, na pewno spróbuję :)
    stellamoss.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie jestem weganką, ale musi to być pyszne co przygotowałaś :)

    OdpowiedzUsuń