wtorek, 20 marca 2012

Awokado brownie bez dodatkowego tłuszczu

Trochę mnie nie było, bo najpierw zepsuł mi się komputer, a potem umarłam mentalnie. Dalej jestem w fazie psychicznej śmierci, ale postanowiłam, że bloga olewać nie będę, bo chociaż gotowanie niezmiennie mi wychodzi... 
Kiedy zobaczyłam ten przepis, wiedziałam, że muszę z niego skorzystać, zważywszy na brak jajek. Miałam pewność, że musi się udać i nie myliłam się. Dokonałam pewnych modyfikacji, sprawiając, że ciasto jest jeszcze zdrowsze, a równie pyszne (tak mi się przynajmniej wydaje). Dzień po upieczeniu jest lekko suche, z każdym dniem wilgotnieje (ale długo nie postoi w waszych domach,zapewniam!


  • 2 szklanki mąki pełnoziarnistej orkiszowej
  • 1/2 szklanki fruktozy
  • 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego
  • 1 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1/2 szklanki kakao
  • 1 1/2 szklanki wody
  • 1 awokado
  • 90 g gorzkiej czekolady sprawdzonej pro-wegańskiej firmy (polecam Wedla)

Bardzo dojrzałe awokado dokładnie rozgniatamy na jednolitą masę. Dodajemy do niego ekstrakt i wodę.
Suche składniki (poza fruktozą) przesiewamy, następnie wsypujemy stopniowo do mokrych, stale mieszając.
Czekoladę kroimy w drobną kostkę i dodajemy do masy. 
Piekłam 40 minut w temp 170 stopni.
Świetnie smakuje z mlekiem sojowym na śniadanie. Mniam!

7 komentarzy:

  1. Czaję się na to ciasto :)
    Cheer up!

    OdpowiedzUsuń
  2. Już się ucieszyłam,że nowy przepis bez jajek ale ta czekolada u nas odpada, a karobem aż tyle nie da się raczej zastąpić:(. Nic to, a ciasto wygląda super, osobiście wszystkie czekoladowe to moje ulubione:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można dodać bez czekolady i dodać olej z odrobiną dowolnego słodzika, nie wiem, na co konkretnie alergia...
      Powiem ci, że ja musiałam specjalnie iść do sklepu po tę czekoladę i strasznie mi się nie chciało, ale nie wiedziałam, czy bez wyjdzie równie smakowite.

      Usuń
  3. Cieszę się, że smakowało. Kocham to ciasto :)

    OdpowiedzUsuń
  4. mniam, mniam. Brownie wygląda przepysznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Czy fruktozę można zastąpic melasą lub syropem klonowym? Jeśli tak to w jakich proporcjach?

    OdpowiedzUsuń