czwartek, 21 czerwca 2012

Sałatka z moreli, batatów i szparagów

Prosta sałatka, do powstania której zainspirowało mnie zdjęcie. Smak okazał się przerastać oczekiwania. Moim zdaniem rewelacja, a zdecydowanie nie należę do "sałatkowych dziewcząt".






Na 2 porcje:
  • 1 batat o wadze ok. 300 g
  • 250g moreli
  • 5-6 szparagów zielonych
  • pieprz czarny
  • sok z 1/2 cytryny
  • szczypta chili (ewentualnie)
  • 1 łyżka oliwy z oliwek
Batata ugotowałam w nieosolonej wodzie. Podobnie postąpiłam ze szparagami  w innym garnku. Szparagi przecięłam na pół, natomiast bataty powinny zostać pokrojone w sporą kostkę.
Morele myjemy, przekrawamy na pół i pozbawiamy pestek.  Warzywa i owoce ułożyłam na talerzu, następnie polałam dressingiem przygotowanym z pozostałych składników.


* Świeży pieprz czarny na wierzchu tej słodko-wytrawnej kombinacji jest cudooowny! :)

5 komentarzy:

  1. Osz ty! Nie wpadłabym na takie połączenie. Fascynująco to wygląda :)!

    OdpowiedzUsuń
  2. O, a to ciekawe! Brzmi i wygląda intrygująco. Nie mam pojęcia jak smakują bataty, ale wierzę, że muszą być pyszne- nie bez powodu chyba tyle ludzi za nimi szaleje :)
    Ja jestem właśnie takim sałatkowym dziewczęciem, jadam codziennie ^^ Więc tę też porywam!

    OdpowiedzUsuń
  3. O! Kilka dni temu jadła po raz pierwszy w życiu bataty ;) W glazurze chilli.
    jeżeli kiedyś będę miała do nich dostęp, to zrobię sałatkę!

    OdpowiedzUsuń
  4. Gdzie Ty dostałaś batata? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tym razem kupiłam w Kauflandzie. Czasem kupuję też w Piotrze i Pawle (tylko w tych, w których są po 9,99), ale ogólnie rzecz biorąc najtańsze są w Kauflandzie.

      Usuń