poniedziałek, 14 listopada 2011

Angielskie kluski z jabłkowym wnętrzem

Moja ostatnia próba dołączenia do organizowanej jeszcze przez Durszlak akcji "Sezon na jabłka". Postanowiłam podzielić się przepisem na zachodnioangielskie kluski nadziane jabłkiem. Rewelacja? Na pewno! Po pierwszej konsumpcji stwierdziłam, że będę musiała robić częściej.
Dzisiejsza potrawa pochodzi więc stąd:
jak widać, jest to region Anglii tuż przy granicy z Walią. Tereny bogate rolniczo, słynące także z charakterystycznej odmiany krów. Poniżej składniki na 1 porcję, bo jedna kluska uznawana jest za takową (jako przystawka-pudding albo deser).

Angielskie kluski nadziane jabłkiem
  • 1 jabłko do pieczenia, czyli takie, które mięknie i lekko się rozpada (u mnie koksa)
  • porcja ciasta kruchego (patrz poniżej)
  • 1 łyżeczka cukru
  • 1 łyżka drobnych rodzynek
  • sok wyciśnięty z 1 cytryny
  • odrobina mleka sojowego
* Ciasto kruche najlepiej przygotować w zapasie albo użyć resztek, jeśli takowe posiadamy. Ja zagniotłam ciasto z tego przepisu, polecanego przez BBC. Wyszło bardzo dobre :)


Jabłka myjemy, obieramy ze skórki (choć niekoniecznie) i pozbawiamy gniazd nasiennych oraz ogonków tak, aby nie "otworzyć jabłka". Do powstałego korytarzyka wsypujemy wymieszane ze sobą rodzynki z sokiem. Jabłko oblepiamy szczelnie i cieńko wychłodzonym ciastem. Powierzchnię lekko smarujemy mlekiem i posypujemy cukrem. Pieczemy, aż się zezłocą.

Festiwal Kuchni Brytyjskiej 2011

1 komentarz:

  1. OO kolejny smakołyk =] Szkoda, że nie mam czasu na gotowanie/pieczenie =[

    Tak na FB pełno ogłoszeń było typu sprzedam bilet, więc się udało kupić =]

    OdpowiedzUsuń