niedziela, 27 listopada 2011

Bhuna Masala

Bhuna to curry, masala bierze się oczywiście od znanej mieszanki przypraw - garam masala. Do tego wspaniałe (o czym od niedawna się przekonuję!) słodkie ziemniaki i inne warzywa. Danie szybkie i bardzo, bardzo komfortowe. A feel good plate, jak by powiedzieli Brytyjczycy.


  •  1 łyżeczka zmielonego kminu rzymskiego
  • 1 łyżeczka zmielonej kolendry (*nie mogłam nigdzie znaleźć w domu, nie dodałam)
  • 1 łyżeczka kardamonu
  • 1 czerwona cebula
  • 1 łyżka oleju
  • 2 ząbki czosnku
  • kawałek imbiru ok. 2-3cm
  • 1 łyżeczka curry
  • 1 łyżeczka chili
  • szczypta cynamonu
  • 2 pomidory
  • 250 ml mleka kokosowego (u mnie własnej produkcji)
  • 1 duży słodki ziemniak (lub 2 mniejsze)
  • pół puszki groszku konserwowego (120g)
W przepisie oryginalnym dokonałam drobnych modyfikacji, np. groszek wybrałam z puszki, bo taki akurat miałam. Na suchej patelni prażymy ziarna przypraw: kardamonu, kolendry i kminu (jeśli mamy kupione od razu mielone, pomijamy ten etap), następnie rozdrabniamy je w młynku lub moździerzu. Na łyżce oleju smażymy cebulę z wcześniej przygotowanymi przyprawami. Smażymy na wolnym ogniu przez ok.12 minut (tak, tak długo, oryginalny przepis zalecał jeszcze dłuższy czas). Dodajemy drobno posiekany czosnek, imbir, chili i curry z cynamonem. Smażymy jeszcze kilka minut. Dodajemy pomidory i słodkie ziemniaki pokrojone w kostkę, zalewamy całość mlekiem kokosowym, zagotowujemy, a później gotujemy już na małym ogniu do miękkości ziemniaków. Na koniec dodajemy groszek i gotowe!
Podawać można z ryżem, pieczywem... jak komu pasuje. Samodzielnie też się sprawdza :)

1 komentarz:

  1. Ostatnio spotkałam właśnie słodkie ziemniaki w sklepie i zastanawiałam się dłuższą chwilę co z nich wyczarować. Rozgrzewająca miseczka tego dania o niezwykle egzotycznej nazwie...wspaniała propozycja :)

    OdpowiedzUsuń