czwartek, 24 listopada 2011

Kluski pomidorowe w czerwonym sosie

Kiedy przeczytałam o akcji "Tęcza smaków", przypomniałam sobie kluski, które robiłam kilka(naście?) miesięcy wcześniej i których smak wydawał mi się dość oryginalny. Danie jest nie tylko dietetyczne, wartościowe, ale i pyszne. A do tego wszystkiego prościutkie w przygotowaniu.

Tak więc raz, dwa, trzy! Zabieramy się do roboty!


    TĘCZA SMAKÓW
  • 1 duży pomidor
  • ok. 1/2 szklanki mąki pszennej pełnoziarnistej
  • 1/2 pomidora + 1 papryka + 1 czubata łyżka koncentratu pomidorowego
 Warzywa myjemy, paprykę kroimy w drobną kostkę, a połówkę pomidora dokładnie rozgniatamy widelcem. Składniki umieszczamy w rondelku i podgrzewamy na sos. Stale mieszamy w trakcie lekkiego rozgotowywania papryki. Po 2-3 min. można dodać łyżkę koncentratu i dalej podsmażać.

Na kluski: skórkę dużego pomidora należy sparzyć wrzątkiem i ściągnąć. Następnie zetrzeć go na tarce o grubych oczkach. Masę pomidorową mieszamy z mąką - ciasto ma być rzadkie, ale nie na tyle, żeby przelewało się przez palce, musimy w miarę uformować kluski (jeśli doda się więcej mąki, kolor będzie mniej intensywny).  Gotowe kluski rzucamy na wrzątek i gotujemy mniej więcej 3 min. od wypłynięcia na powierzchnię. Podajemy z przygotowanym sosem.

1 komentarz:

  1. :) przepisik bardzo mi sie podoba - dodaje z wielka radością :) pozdrawiam ciepło :)

    OdpowiedzUsuń