wtorek, 20 grudnia 2011

Wegańskie babeczki buraczane

Buraki chodzą za mną od jakiegoś czasu. Zjadlabym dosłownie wszystko buraczane. Myślę, że to sprawka czekania na zakwas i wigilijny barszczyk (jeszcze tylko parę dni!)...Postanowiłam dostosować przepis BBC do swoich, jakże wymagających, wegańskich potrzeb. Gotowe babeczki nie są bardzo nadmuchane, tak, jak można się było spodziewać po składnikach, ale bardzo, bardzo pyszne i mocno czekoladowe. Cieszę się, że znacząco zmniejszyłam ilość cukru. Podaje składniki nie według strony BBC, ale tego, jak ja postępowałam.

  • pełna szklanka mąki orkiszowej
  • prawie 1/2 szklanki kakao
  • 2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia.
  • szczypta sody
  • 3/4 szklanki fruktozy
  • 1 ugotowany burak
  • 150-200 ml oleju
  • 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego
  • 3 czubate łyżki "brei owsianej" * 
  • 1 łyżka octu jabłkowego
*pozostałość po produkcji mleka owsianego - gęsta papka, którą odcedzam na sitku, można zrobić z długo moczonych płatków - ma mieć konsystencję... glutów :)


Mąkę i kakao przesiewamy, dodajemy proszek, sodę i fruktozę.
W blenderze miksujemy pozostałe składniki, buraka najlepiej wcześniej pokroić na mniejsze części i wstępnie zmiksować.
Do suchych składników dodajemy mokre, mieszamy krótko, aż się połączą, i wylewamy do foremek. Piekłam 25 minut w temperaturze 180 stopni.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz