czwartek, 5 kwietnia 2012

Wegańskie Lemon Drizzle Cake - na Wielkanoc!

Jak wspominałam przy okazji tych muffin - uwielbiam smak cytryny, dlatego każda okazja do przygotowania czegoś cytrynowego jest dobra. W tym roku okres świąt spędzę sama, więc postanowiłam rozpieścić swoje kubki smakowe. Lemon Drizzle Cake to jedno z najpopularniejszych ciast na Wyspach. Szalenie proste, ale zupełnie nie wegańskie. Na szczęście udało mi się znaleźć przepis, który lekko zmodyfikowałam i oto stoi przede mną piękne puchate, lekko biszkoptowe ciasto. BEZ ZAKALCA.



  • 1 1/2 szklanki mąki pszennej (u mnie typ 650, ciemna mogłaby być za ciężka)
  • 1/2 szklanki cukru brązowego
  • 1 łyżeczka sody
Powyższe składniki, wraz z przesianą mąką, mieszamy w dużej misce.
  • skórka i sok z 2 dużych cytryn + tyle ciepłej przegotowanej wody, by utworzyć 250 ml płynu
  • 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego
  • 6 łyżek oleju
Do suchych składników stopniowo i po kolei dodajemy mokre, rozbijając grudki z mąki. Nie mieszamy zbyt długo. Pieczemy ok. 25 - 30 minut w temp. 180 stopni, do suchego patyczka (to ważne!). 
Można podawać z cytrynowym syropem/polewą, ale jeśli o mnie chodzi - to już za dużo "tego dobrego".

2 komentarze: