niedziela, 19 sierpnia 2012

Bezglutenowe kokosowe scones z kumkwatami i makiem

Nie mam pojęcia, co mną kierowało, jaka była inspiracja, ale pamiętam, że zimą zaczęłam googlać kumkwaty. True story. Prawdopodobnie zobaczyłam je po raz pierwszy w Piotrze i Pawle i zaintrygowały mnie te małe śmieszne cytrusy. W najbliższym czasie możecie spodziewać się u mnie kilku przepisów z kumkwatami. Zaczęłam od przygotowania dwóch rodzajów konfitur, ale to zostawię ... na deser.

Gdzie kupić kumkwaty? Ja wyhaczyłam je w "taniej" wersji w Tesco, są przeceniane w dniu, w którym kończy się termin przydatności do spożycia. Można je jeszcze potem przechowywać w lodówce przez kilka dni.


  • 1 szklanka mąki kokosowej
  • 1 szklanka mąki owsianej
  • 1/4 szklanki mleka kokosowego (użyłam tego domowej produkcji)
  • 2 łyżki oleju arachidowego (w oryginale kokosowy, ale jeszcze nie nabyłam)
  • 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego
  • 3-4 łyżki syropu z agawy (nawet przy czterech są jedynie delikatnie słodkie)
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 łyżka suchego maku 
  • 150 g kumkwatów


Mąkę kokosową łączymy z owsianą, dodajemy proszek do pieczenia i mak. Do suchej masy wlewamy mleko, olej, syrop z agawy i ekstrakt. Po lekkim przemieszaniu dodajemy pokrojone w plasterki, sparzone wcześniej i wypestkowane kumkwaty. Po wymieszaniu wykładamy na blachę z papierem do pieczenia i rozkładamy przez ugniecenie dłonią w okrąg. Można przed pieczeniem utworzyć 8 kawałków za pomocą noża, ale nic się nie stanie, jeśli ten krok pominiemy i pokroimy dopiero po upieczeniu.
Pieczemy w temp. 200 stopni ok. 20 minut, aż wierzch się leciutko zarumieni.

Bardzo przyjemne, w środku miękkie i puszyste, delikatne, z wyraźną nutką cytrusową. Robiłam już drugi raz i chyba nie ostatni.


3 komentarze:

  1. kokosowa mąka? brzmi ciekawie! ^^

    OdpowiedzUsuń
  2. nie sądziłam, że jest coś takiego jak mąka kokosowa.... :) gdzie to kupić?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja jeszcze jej nigdzie nie widziałam. Nawet w Kuchniach Świata , Piotrze i Pawle, Almie czy sklepach eko. Ale można ją zrobić samemu - podlinkowałam przepis.

      Usuń